Wednesday, December 16, 2009

.:tekno:.

aloo..lama gak x mengupdate blog nih..xberkesempatan la..ari ni nak story pasal teknologi..sbenarnye kengkadang aku jeles tengok budak2 sekarang yang celik je mata dah mengadap PC..kalau tak silap, aku blajar kenal komputer time darjah 3..itupun bukannye ade komputer kat umah tp blajar kat sekolah..dan bagi aku time tu dah dikira hebat..

tapi sekarang ni orang dah x heran pasal komputer..org dah tak tanya soalan "ko ade komputer ke kat umah"..skarang org tanye "laptop ko brand ape?", "brape Gigabait"..itulah perubahan teknologi kan..

bayangkan anak aku yg umor baru 2 tahun 10 bulan dah pandai on PC, main game, dgr lagu, tengok CD kat PC tanpa bantuan orang..cume ape yang merunsingkan aku, teknologi ini bakal merosakkan anak2 kalau tidak dikawal oleh ibu bapa..mane xnye mak ayah gi kerja, anak kat umah dok mengadap komputer aje..ntah ape yg ditengok kite pun xtau..

bukan komputer je, bebudak skarang ni dah dimewahi dgn pelbagai kemudahan teknologi..Play Station la, hp la n mcm 2 lagi..sgt mewah..kecik2 lagi dah ade hp..kalau hp murah x heranla jugak, ini hp mengalahkan org gaji beribu..

aku mcm sakit hati je bile berbicara bab ni (sbenarnye aku geram sbb skrin laptop aku telah dipijak oleh anakku sendiri dan liquid kat skrin tu telah mengalir dan mengakibatkan ianye gelap gelita)...nasib baik anak aku..kalau anak orang mau aku tuntut ngan mak bapak dia..hehe..

ptg ni nak gi Low Yat dgn husband n adik aku, nak beli komputer..tp bukan utk aku..untuk kakak ipar..aku tlg belikan je..pastu nak gi tanye skali brape plak kosnye kalau nak repair laptop aku yg gelap gelita tuh..huhu..

mmm...mcm xde motif je kan entry ni..entry ni didorong oleh perasaan marah aku pada laptop aku yg rosak itu..sigh

2 comments:

  1. mcm marah tp x nmpk marah. mgkn sbb anak sendiri kut. hehe..

    ReplyDelete
  2. kalo anak aku bukan takat aku tangan2 kan...aku bagi kaki skali...bak kata org tua...sayang anak ditangan-tangan kan...sayang bini kawen lagi...kui kui kui

    ReplyDelete