Friday, December 4, 2009

Gempar Gempa!!

Gempar jugak aku bila baru2 ini aku terbaca pasal gempa bumi kat Kuala Pilah. Nasib baik hanya gempa bumi lemah..Sebenarnya, aku baru je tinggal selama seminggu di salah sebuah homestay di Tanjung Ipoh, Kuala Pilah tu di mana tempat berlakunya gempa bumi lemah ni..KALAU la aku berada di sana ketika kejadian gempa bumi tu dan dibuatnya gempa bumi tu kuat, masyaAllah..tak dapat dibayangkan..TIDAKKKKKK..

Alhamdulillah, syukur sangat sebab Malaysia ni bukan dalam kawasan gempa bumi dan kita dapat hidup dalam keadaan yang aman damai, dapat tido dgn nyenyaknya sebab tak payah nak risau2 pasal gempa bumi..tapi kita kena beringat, kalau Allah nak bagi Dia tak kira siapa atau kat mana kita berada tau..

Cuma kadang2 aku pelik dengan segelintir rakyat Malaysia ni..kita dah hidup dalam Negara yang aman damai, berbilang kaum, peluang pekerjaan terbuka, bukan dalam kawasan gempa bumi jauh sekali gunung berapi tapi ade jugak yang tak reti bersyukur..ada yang sanggup menghancurkan keharmonian rakyat dan kebebasan yang telah lama kita rasai..dia ingat senang ke pemimpin2 kita nak mendapatkan kemerdekaan Negara kita..

Cuba korang tengok gambar ni..

Sayu je kan..apalah nasib anak2 yang baru nak mengenal dunia ni kan, membesar tanpa kasih sayang ibu dan ayah mereka..Marilah kita memohon agar Allah melindungi kita semua dan moga kita mendapat iktibar daripada kejadian ini..amin..

No comments:

Post a Comment